Sodobni izpušni sistem kategoriziramo predvsem po tem, ali je narejen za dizelske, ali pa bencinske motorje, ki znova pridobivajo na priljubljenosti. Dizelski agregati zahtevajo uporabo bolj naprednih tehnologij, da lahko zadostijo sodobnim zahtevam glede količine škodljivih izpustov, ki so še dovoljene. Glavni problem je v visokih tlakih, pod katerimi delujejo dizel motorji. Višji tlaki prinašajo izboljšane izkoristke, a hkrati to pomeni višjo temperaturo v zgorevalni komori in ravno to pripomore h nastanku škodljivih NOx plinov. Ti plini se v zraku vežejo z vodo v dušikovo kislino, ki pade na zemljo skupaj z dežjem. Če je količina kisline visoka, govorimo o kislem dežju, ki lahko opustoši gozdove in kmetijske pokrajine, hkrati pa tudi kamnite površine v mestih.
Zato imajo sodobni motorji na dizel gorivo dvojni sistem katalizatorjev. Katalizator omogoča potek kemičnih reakcij, s katerimi se škodljive snovi spreminjajo v manj škodljive. Sestavljen je iz dveh delov, ki sta namenjena vsak za svoj delež reakcij. Pri motorjih, ki ustrezajo standardu Euro 6, se uporablja tudi raztopina uree, imenovana AdBlue. Ta tekočina, ki je precej poceni in neškodljiva za okolje, se počasi sprošča na površino katalizatorja in s tem še poveča njegovo učinkovitost. Katalizator, opremljen s šobo za AdBlue, tudi zdrži veliko dlje.
Izpušni sistem za bencinske motorje ne potrebuje dveh katalizatorjev, saj so temperature izgorevanja v valjih precej nižje zaradi nižjih tlakov. Vseeno pa tudi bencinski motorji potrebujejo ustrezen katalizator, ki je malo drugačne izdelave, a vseeno sodeluje pri podobnih reakcijah in s tem preprečuje emisije nezgorjenih organskih spojin in NOx-ov. Tovrstni izpušni sistem je pri bencinskih motorjih tudi nekoliko cenejši, kot pri dizelskih, in ravno to je spodbudilo ponoven razcvet bencinskih agregatov za manjša vozila. Za precej manjšo ceno se lahko naredi bencinski motor iste moči in podobnih emisij.